Petržalská trať je pokrstená. Dnes sa na nej uskutočnila oficiálna skúšobná jazda. Stala sa atrakciou. Koľajnice brázdila Vianočná električka. (Bratislava)
Prvá spoločná skúšobná jazda Petržalskou električkou
- uskutočnila sa dnes, 19. december 2024
- naplnil sa záväzok vedenia hlavného mesta
- o testovacej jazde pred Vianocami
Trať má asi štyri kilometre
- ešte treba dokončiť práce na nástupiskách
- priľahlých objektoch
- chystajú sa povoľovacie procesy
- aby na jar mohla byť spustená plná prevádzka električky
Projekt sa blíži do finále
- koľaje sú položené na celej dĺžke trate
- zastávky získavajú svoje kontúry
- tiež chodníky
- a nová cyklotrasa lemujúca radiálu
- rozchodník je položený na ploche viac ako 5 000 m²
- protitanková stena je bezpečne presunutá
- trakčné vedenie je na svojom mieste
- boli zvarené koľaje pôvodnej a novovybudovanej trate
- za zastávkou Jungmannova
Matúš Vallo
Primátor hlavného mesta Bratislavy
Veľmi sa teším,
že sme Bratislavčanom
a konkrétne najmä Petržalčanom
mohli priniesť takýto predvianočný darček.
Ďakujem svojim kolegom,
zhotoviteľovi
a dodávateľským firmám
za enormné úsilie,
ktoré pre tento deň vynaložili.
Ďakujem Petržalčankám, Petržalčanom
za obrovskú mieru trpezlivosti,
s akou znášajú všetky obmedzenia
súvisiace s výstavbou petržalskej električky.









Martin Rybanský
predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava
„Sme radi,
že projekt Petržalskej električky
dosiahol tento významný míľnik
a teším sa,
že po novej trati
môže skúšobne prejsť prvé vozidlo.
Rozširovanie električkovej dopravy znamená
úspešné napĺňanie našej spoločnej vízie
ekologickej a udržateľnej verejnej dopravy.
Chcem sa poďakovať hlavnému mestu Bratislava
aj Ministerstvu dopravy SR
za ich vzájomnú spoluprácu.
Príprava trate v číslach
- množstvo terénnych úprav
- 233 trakčných stožiarov
- 62 km napájacích káblov
- 10,5 km trolejového vedenia
- 8 km koľají
- 455 ton oceľovej výstuže
- 12 800 metrov kubických betónu
Zeleň v oblasti
- viac ako 22-tisíc metrov2 zeleného rozchodníka
- 1 512 urastených stromov
- 7 046 m² kríkov
- vysádza sa ďalších 725 stromov
- 4 108 m² kríkov
- napríklad na stredových pásoch na Kutlíkovej či Dolnozemskej
- zelené budú aj strechy prístreškov na zastávkach
Cyklotrasa
- stavia sa spolu s traťou
- asi 6 kilometrov
- vznikne bezpečný ťah naprieč celou Petržalkou až do centra mesta
Križovatky a priecestia
- úplne nová križovatka vzniká na združenom moste
- na Rusovskej ceste
- alebo na Pajštúnskej ulici
- bude spoločne s Kutlíkovou „napriamená“
- rozšírená na 4 pruhy
- zmenou prešli aj križovatky na Jantárovej ceste
- s Betliarskou a Lietavskou
- Jasovská a Šintavská
Mosty
- sú štyri
- 1) cez Chorvátske rameno
- združený most je na Rusovskej ceste
- ponad Chorvátske rameno povedie električková trať
- cestná doprava
- cyklo a aj chodník pre peších
- 2) 110-metarov má most pri Farskom kostole Sv. Rodiny
- určený pre električky
- po stranách povedie aj cyklotrasa a chodník
- 3) lávka pre peších a cyklistov
- je pod mostom pri Farskom kostole Sv. Rodiny
- 4) dopravný most na Kutlíkovej ulici
- okrem toho bude upravený aj existujúci most na Panónskej ceste
- aby na ňom mohli zastavovať autobusy MHD
Čo bude ďalej
- budú dokončovať chodníky, cyklotrasu
- prístrešky, zastávky
- vybavovanie všetkých potrebných povolení
- aby električka do Petržalky mohla byť na jar v plnej prevádzke
(Bratislava)