Spo­ma­ľo­va­če i na­tre­tý as­falt. Vaj­no­ry chys­ta­jú zme­ny oko­lo škôl

Vaj­no­ry vstu­pu­jú do pro­jek­tu Mes­to pre de­ti. Ide o úp­ra­vu oko­lia škô­lok či škôl tak, aby bo­li bez­peč­nej­šie a pria­teľ­skej­šie k de­ťom. Pro­jekt v mi­nu­los­ti vy­vo­lal zmie­ša­né re­ak­cie, kvô­li úp­ra­vám oko­lia ško­ly v Sta­rom Mes­te. (V)



Vaj­no­ry sa za­pá­ja­jú do pro­jek­tu Mes­to pre de­ti

  • or­ga­ni­zu­je ho Met­ro­po­lit­ný in­šti­tút Bra­ti­sla­vy
  • ide o úp­ra­vy oko­lia škôl
  • ma­jú byť hra­vé a bez­peč­né
  • s mi­ni­ma­li­zá­ci­ou do­pra­vy
  • v mi­nu­los­ti pro­jekt vy­vo­lal zmie­ša­né re­ak­cie
  • naj­mä v prí­pa­de Va­zo­vo­vej



Vaj­no­ry oča­ká­va­jú od pro­jek­tu

  • bez­peč­nej­šie prie­cho­dy pre chod­cov
  • upo­ko­je­nie do­pra­vy v oko­lí škôl
  • lep­šiu in­fra­štruk­tú­ru pre pe­ších a cyk­lis­tov
  • väč­ší pries­tor na hru a po­hyb de­tí v uli­ciach



Pro­jekt sa usku­toč­ní v troch fá­zach


1. Zber dát

  • zis­tia, kde sú naj­väč­šie prob­lé­my
  • ako ich vní­ma­jú ro­di­čia, od­bor­ní­ci a žia­ci


2. Ná­vrh rie­še­ní

  • MIB pri­pra­ví opat­re­nia


3. Re­a­li­zá­cia

  • bu­dú sa sch­va­ľo­vať ná­vrhy
  • po­tom sa ap­li­ku­jú do pra­xe




(Vaj­no­ry, MIB, BA24)