Bratislava si vydýchne od nákladiakov. Prechádzajúce mestom už nesmú ísť vnútorným obchvatom po Prístavnom moste, ale po diaľnici D4. Odklon prikazuje viac ako 55 nových dopravných značiek. Zatiaľ sa však týka len smeru do Trnavy. (NDS, Bratislava)

Tranzitná doprava je presmerovaná z Prístavného mosta na obchvat
- rozmiestnené boli desiatky značiek
- navigujú tiráky z diaľnice D2, exit Pečňa, Petržalka
- na D4
- a následne na križovatku D1/D4
Jozef Ráž
minister dopravy SR
„Nejde len o otázku dopravy, ale aj o otázku kvality života v meste. Cieľom presmerovania tranzitnej dopravy je totiž zvýšiť bezpečnosť a znížiť negatívne vplyvy dopravy na obyvateľov ako je hlučnosť, prašnosť či znečistenie ovzdušia.“
Novinka je vďaka spojeniu diaľnic D1 a D4
- vetvy exitu otvorili koncom minulého roka
- spojil sa ťah Jarovce — Trnava
- odľahčil sa bratislavský Prístavný most
- Bratislavou denne prechádza menej tirákov
- v priemere až o 570
- v porovnaní s obdobím pred spojením diaľnic
Ktoré nákladiaky môžu prechádzať Prístavný mostom
- nad 3,5 tony len vtedy, ak slúžia na zásobovanie
Filip Macháček
generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti
„Na osadení nového dopravného značenia sa pracovalo v noci, kedy tento úsek nie je intenzívne využívaný motoristami. Za jednu noc sa podarilo umiestniť viac ako 55 dopravných značiek bez zásadného obmedzenia dopravy. Odklon tranzitu z Prístavného mosta tak zostane trvalým riešením.“
Obídu nás len tiráky mieriace smerom do Trnavy
- v opačnom smere obmedzenie zatiaľ neplatí
MATÚS VALLO
PRIMÁTOR BRATISLAVY
„Na odbremenenie opačného smeru, z D1 od Trnavy na D4, ktorý dnes najviac zaťažuje Prístavný most v ranných dopravných špičkách si síce ešte niekoľko mesiacov budeme musieť počkať. Už dnešné čiastočné presmerovanie nákladného tranzitu na nový obchvat, ktorý bol pre tento účel vybudovaný, je však naozaj skvelou správou pre Bratislavu. V konečnom dôsledku má potenciál odbremeniť nielen samotný vnútorný obchvat cez bratislavské mosty a Einsteinovu, ale aj vyťaženejšie vnútromestské ulice. Voľnenejší vnútorný obchvat bude zároveň výhodnejší aj pre vnútromestskú osobnú tranzitnú dopravu, ktorá dnes využíva trasy cez mestské ulice..“
Očakávania od novinky
- vyššia bezpečnosť
- nížší negatívny vplyv dopravy na obyvateľov Bratislavy
Článok sme aktualizovali o 17:43
(NDS, Bratislava)