Na de­je­pi­se v cen­tre mes­ta “pa­da­li” hla­vy

Ôs­ma­ci z Va­zo­vo­vej vy­ro­bi­li gi­lo­tí­ny. Na de­je­pi­se po­tom pred­vied­li mo­de­lo­vé pop­ra­vy ak­té­rov fran­cúz­skej re­vo­lú­cie. Ná­zor­ne spoz­na­li his­tó­riu a vy­uži­li pri­tom aj svo­je tech­nic­ké zruč­nos­ti. (ZŠ Va­zo­vo­va)



Ku­ri­óz­na ho­di­na de­je­pi­su na Va­zo­vo­vej

  • žia­ci 8.A vo voľ­nom ča­se zo­stro­ji­li mo­de­ly gi­lo­tín
  • vy­uži­li svo­je tech­nic­ké na­da­nie
  • zna­los­ti z fy­zi­ky


Vý­sle­dok sa stal štu­dij­nou po­môc­kou

  • ho­di­na de­je­pi­su do­sta­la spád
  • pred­vied­li mo­de­lo­vú pop­ra­vu
  • Ľu­do­ví­ta XVI. „ob­ča­na Ka­pe­ta”
  • je­ho man­žel­ky Má­rie An­to­inet­ty
  • ne­chý­bal ani roz­su­dok
  • oba­ja od­sú­de­ní pred­nies­li po­sled­né slo­vá fran­cúz­skej ve­rej­nos­ti


Ško­la ko­men­tu­je ná­zor­nú vý­uč­bu s hu­mo­rom

  • pri uče­ní sa o prie­be­hu fran­cúz­skej re­vo­lú­cie
  • a vzni­ku re­pub­li­ky
  • via­ce­rí žia­ci stra­ti­li hla­vu
  • a to do­slo­va


(ZŠ Va­zo­vo­va)