Hit­pa­rá­da ne­moc­níc: Bo­ry ma­jú strieb­ro, UNB je na chvos­te!

Ne­moc­ni­ca Bo­ry má dru­hé mies­to. Ob­sa­di­la ho v reb­ríč­ku Ine­ko v ka­te­gó­rii vše­obec­ných stred­ných a ma­lých ne­moc­níc. Uni­ver­zit­ná ne­moc­ni­ca skon­či­la me­dzi štát­ny­mi uni­ver­zit­ný­mi a fa­kult­ný­mi veľ­ký­mi ne­moc­ni­ca­mi na pred­po­sled­nej prieč­ke. (IK)


🏥 Vý­sled­ky ne­moc­níc v Bra­ti­sla­ve

  • za­stú­pe­né sú veľ­ké ne­moc­ni­ce
  • Uni­ver­zit­ná ne­moc­ni­ca Bra­ti­sla­va
  • sú­krom­ná ne­moc­ni­ca Ne­moc­ni­ca Bo­ry


1. Ka­te­gó­ria: Vše­obec­né ne­moc­ni­ce, stred­né a ma­lé

  • Ne­moc­ni­ca Bo­ry ob­sa­di­la dru­hé mies­to
  • do hod­no­te­nia sa za­po­ji­la pr­vý­krát
  • hneď ob­sa­di­la strie­bor­nú prieč­ku
  • len o vlá­sok za­os­ta­la za ví­ťa­zom
  • FN AGEL Ko­ši­ce-Ša­ca
  • vy­nik­la naj­mä v ob­las­tiach spo­koj­nos­ti pa­cien­tov
  • (95% na uro­lo­gic­kom od­de­le­ní)
  • a uka­zo­va­te­ľoch kva­li­ty


2. Ka­te­gó­ria: Štát­ne uni­ver­zit­né a fa­kult­né ne­moc­ni­ce, veľ­ké

  • Uni­ver­zit­ná ne­moc­ni­ca Bra­ti­sla­va (UNB) je na kon­ci
  • ob­sa­di­la 10. mies­to
  • z cel­ko­vo 11 hod­no­te­ných veľ­kých ne­moc­níc
  • s cel­ko­vým skó­re 35 bo­dov
  • UNB dl­ho­do­bo bo­ju­je s eko­no­mic­ký­mi a ma­na­žér­sky­mi prob­lé­ma­mi
  • od­rá­ža sa to v cel­ko­vom hod­no­te­ní


📈 Čo hod­no­til in­šti­tút Ine­ko

  • kva­li­ta po­sky­to­va­nej zdra­vot­nej sta­rost­li­vos­ti
  • ope­rač­né skú­se­nos­ti le­ká­rov a ná­roč­nosť diag­nóz
  • spo­koj­nosť pa­cien­tov
  • hos­po­dá­re­nie




🏥 Ne­moc­ni­ca Bo­ry: 2. mies­to me­dzi vše­obec­ný­mi ne­moc­ni­ca­mi

  • ide o naj­lep­šie hod­no­te­nú ne­moc­ni­cu v Bra­ti­sla­ve
  • no­vá­či­ka v reb­ríč­ku


✨ Vy­nik­li (Sil­né strán­ky)


Spo­koj­nosť pa­cien­tov

  • do­siah­la mi­mo­riad­ne vy­so­kú spo­koj­nosť
  • na uro­lo­gic­kom od­de­le­ní až 95 % spo­koj­nosť pa­cien­tov
  • pat­rí k naj­lep­ším na Slo­ven­sku


Trans­pa­ren­tnosť a hos­po­dá­re­nie

  • do­sa­hu­je vy­so­kú trans­pa­ren­tnosť
  • je eko­no­mic­ky sta­bil­ná
  • má nu­lo­vú za­dl­že­nosť
  • čo cel­ko­vo zvy­šu­je jej efek­ti­vi­tu


Uka­zo­va­te­le kva­li­ty

  • do­sa­hu­je veľ­mi dob­ré vý­sled­ky v kli­nic­kých uka­zo­va­te­ľoch
  • ako je na­prí­klad níz­ka mie­ra re­ope­ro­va­nos­ti pa­cien­tov


Ma­naž­ment ľud­ských zdro­jov

  • vy­ka­zu­je níz­ku mie­ru fluk­tu­ácie le­ká­rov
  • vy­so­ké od­me­ny zdra­vot­ní­kov
  • pris­pie­va to k sta­bi­li­te per­so­ná­lu


📉 Za­os­ta­li (sla­bé strán­ky)


Krát­ke pô­so­be­nie

  • ide o no­vú ne­moc­ni­cu
  • ot­vo­re­ná bo­la v ro­ku 2023
  • za­tiaľ krat­šiu his­tó­riu dát pre kom­plex­né hod­no­te­nie
  • ho­ci už te­raz sa umiest­ni­la na špi­ci


Šír­ka zá­be­ru

  • za­tiaľ ne­pos­ky­tu­je ta­ké spek­trum
  • a ob­jem vy­so­ko špe­cia­li­zo­va­nej sta­rost­li­vos­ti
  • ako štát­ne fa­kult­né ne­moc­ni­ce





⚕️ Uni­ver­zit­ná ne­moc­ni­ca Bra­ti­sla­va (UNB)

  • naj­väč­šia ne­moc­ni­ca na Slo­ven­sku
  • dl­ho­do­bo je umiest­ne­ná na chvos­te reb­ríč­ka veľ­kých ne­moc­níc


✨ Vy­nik­li (sil­né strán­ky)


Špe­cia­li­zá­cia a ob­jem

  • vďa­ka svoj­mu po­sta­ve­niu a veľ­kos­ti
  • lie­či naj­väč­ší ob­jem
  • a naj­kom­plex­nej­šie prí­pa­dy na Slo­ven­sku
  • vrá­ta­ne mno­hých uni­kát­nych a ná­roč­ných diag­nóz


Vzde­lá­va­nie

  • je aka­de­mic­kou špič­kou
  • vzde­lá­va­cou zá­klad­ňou pre le­ká­rov


📉 Za­os­ta­li (sla­bé strán­ky)


Eko­no­mic­ké prob­lé­my

  • naj­väč­ší pre­pad za­zna­me­ná­va v hos­po­dá­re­ní
  • ide o ne­moc­ni­cu s naj­vyš­šou za­dl­že­nos­ťou
  • chro­nic­ký­mi fi­nanč­ný­mi prob­lé­ma­mi


Kva­li­ta ma­naž­men­tu

  • dl­ho­do­bo če­lí prob­lé­mom v ma­naž­men­te
  • pre­ja­vu­jú sa v níz­kej spo­koj­nos­ti pa­cien­tov a per­so­ná­lu


Re­hos­pi­ta­li­zá­cia, re­ope­rá­cie

  • v nie­kto­rých sle­do­va­ných uka­zo­va­te­ľoch kva­li­ty
  • na­prí­klad vy­so­ká mie­ra re­hos­pi­ta­li­zo­va­nos­ti
  • do­sa­hu­je hor­šie vý­sled­ky v po­rov­na­ní s top ne­moc­ni­ca­mi


Do­stup­nosť

  • pa­cien­ti čas­to re­por­tu­jú dl­hé ča­ka­cie do­by na plá­no­va­né zá­kro­ky
  • me­nej priaz­ni­vý prí­stup z po­hľa­du “pa­tient expe­rien­ce”


(Ine­ko, Ge­mi­ni, BA24)

Komentáre

---