Cestári sa chystajú do akcie. Prioritne ošetria kopce, mosty a otvorené úseky

,

Bra­ti­sla­va je na zimu pri­pra­ve­ná. Komu­nál­ny pod­nik ošet­rí naj­mä ces­ty, kto­ré kri­žu­je MHD. Napriek ľuďom, tech­ni­ke a mate­riá­lu však v prí­pa­de extrém­ne­ho poča­sia bude­me potre­bo­vať trpez­li­vos­ti viac. (Bra­ti­sla­va)


Komu­nál­ny pod­nik Bra­ti­sla­vy

  • pri­pra­ve­né má sypa­če s pluh­mi nad 4 tony
  • na odhŕňa­nie a sypa­nie frek­ven­to­va­ných ciest
  • sypa­če s pluh­mi pod 4 tony
  • na menej využí­va­né ces­ty, chod­ní­ky cyk­lo­tra­sy
  • čel­né samo­hyb­né rotač­né kefy
  • ruč­ní pra­cov­ní­ci
  • hava­rij­ná čata
  • snež­ná čata
  • trak­to­ry na násyp soli a ďal­šie


Kto sa sta­rá o ces­ty a chod­ní­ky

  • väč­ši­nou je to Komu­nál­ny pod­nik
  • zvyš­né komu­ni­ká­cie zabez­pe­ču­je exter­ný dodá­va­teľ
  • zazm­luv­ne­ná mest­ská časť
  • komu­ni­ká­cie I. a II. trie­dy má na sta­ros­ti mes­to
  • komu­ni­ká­cie III. a IV. trie­dy, mest­ské čas­ti


Nástra­hy zimy v Bra­ti­sla­ve

  • menej sneh, viac poľa­do­vi­ca
  • kri­tic­ké sú kop­ce
  • rovi­ny v otvo­re­nom pries­to­re
  • mos­ty
  • úse­ky rie­šia pri­orit­ne
  • sypa­če vyrá­ža­jú do teré­nu aj v noč­ných hodi­nách
  • plá­ny zása­hov aktu­ali­zu­jú 2 x den­ne
  • na zákla­de pred­po­ve­dí SHMÚ
  • pod kop­ca­mi sú pri­pra­ve­né sypa­če a intert­ný mate­riál


Limi­ty zim­nej údrž­by

  • pri výdat­nom sne­že­ní
  • nie sú reál­ne suché ces­ty a chod­ní­ky
  • sna­hou je zmier­ne­nie dopa­dov nepriaz­ni­vé­ho poča­sia


(Bra­ti­sla­va)