Zá­klad­ná ško­la Ka­ta­rí­ny Brú­de­ro­vej me­ní ria­di­te­ľa: Ví­ťaz vý­be­ro­vé­ho ko­na­nia pred­stú­pil pred uči­teľ­ský zbor!

Uči­te­ľom vo Vaj­no­roch pred­sta­vi­li ich no­vé­ho šé­fa. Od ja­nu­ára pre­be­rie ria­di­teľ­skú fun­kciu po Ti­bo­ro­vi Krá­lo­vi je­ho ná­stup­ca, Pe­ter Tóth. Fé­ro­vé pro­stre­die sľu­bu­je žia­kom i pe­da­gó­gom. Vo vý­be­ro­vom ko­na­ní mal je­di­nú kon­ku­rent­ku, Ja­nu Fe­ren­co­vú. (BA24)


Vaj­no­ry: Zme­na vo ve­de­ní ZŠ Ka­ta­rí­ny Brú­de­ro­vej
Sta­ros­ta mest­skej čas­ti Vaj­no­ry, Mi­chal Vl­ček, ofi­ciál­ne pred­sta­vil per­so­nál­nu zme­nu na po­ste ria­di­te­ľa ško­ly po­čas pred­via­noč­né­ho ob­do­bia.



Pre­hľad ve­de­nia ško­ly


Ria­di­teľMe­noPo­znám­ka
Od­chá­dza­jú­ci Mgr. Ti­bor KrálVie­dol ško­lu po­čas pan­dé­mie
a roz­siah­lej re­kon­štruk­cie.
Pri­chá­dza­jú­ciMgr. Pe­ter TóthDo fun­kcie na­stu­pu­je s cie­ľom
roz­ví­jať ko­mu­ni­tu a bez­peč­né pro­stre­die.



Zhod­no­te­nie pô­so­be­nia Ti­bo­ra Krá­la
Sta­ros­ta vy­z­dvi­hol prá­cu do­te­raj­šie­ho ria­di­te­ľa, kto­rý ško­lu vie­dol v mi­mo­riad­ne ná­roč­nom ob­do­bí.

  • ria­de­nie ško­ly po­čas pan­dé­mie COVID-19
  • do­zor nad naj­väč­šou mo­der­ni­zá­ci­ou v his­tó­rii Vaj­nor
  • pri­bud­li no­vé trie­dy, špor­to­vis­ká, je­dá­leň
  • prí­tom­nosť na stav­be prí­stav­by a vy­so­ké pra­cov­né na­sa­de­nie


Pe­ter Tóth: Ví­zia a pri­ori­ty
Od no­vé­ho ve­de­nia sa oča­ká­va za­me­ra­nie na kva­li­tu vzťa­hov a mo­der­ný prí­stup k vzde­lá­va­niu.

  • bu­do­va­nie bez­peč­né­ho, pria­teľ­ské­ho a fé­ro­vé­ho pro­stre­dia
  • pre žia­kov aj uči­te­ľov
  • po­sil­ne­nie ot­vo­re­né­ho dia­ló­gu s ro­dič­mi
  • spo­lu­prá­ca s ob­čian­sky­mi zdru­že­nia­mi
  • roz­ví­ja­nie ta­len­tov
  • vy­tvá­ra­nie pro­stre­dia, kam cho­dia de­ti do ško­ly s ra­dos­ťou
  • sta­bi­li­zá­cia a roz­voj škol­skej ko­mu­ni­ty



Vý­be­ro­vé ko­na­nie na po­st ria­di­te­ľa ZŠ Ka­ta­rí­ny Brú­de­ro­vej

  • 13. no­vem­ber 2025
  • bu­do­va ZŠ Ka­ta­rí­ny Brú­de­ro­vej
  • Oslo­bo­di­teľ­ská 1
  • Vaj­no­ry


Vy­hla­so­va­teľ: Mest­ská časť Bra­ti­sla­va-Vaj­no­ry



Účast­ní­ci a vý­sle­dok
Do vý­be­ro­vé­ho ko­na­nia sa pri­hlá­si­li dva­ja kan­di­dá­ti. Vý­be­ro­vá ko­mi­sia roz­hod­la na­sle­dov­ne:


Po­ra­dieMe­no kan­di­dá­taVý­sle­dok
1.Mgr. Pe­ter TóthÚspeš­ný kan­di­dát
(na­vr­hnu­tý na vy­me­no­va­nie)
2.Mgr. Ja­na Fe­ren­co­váNe­ús­peš­ná kan­di­dát­ka



Vý­sle­dok hla­so­va­nia

Za vy­me­no­va­nie Mgr. Pet­ra Tót­ha hla­so­va­lo všet­kých 13 čle­nov ra­dy ško­ly (100 % prí­tom­ných).


Zlo­že­nie vý­be­ro­vej ko­mi­sie
Ko­mi­sia po­zos­tá­va­la z 13 čle­nov vrá­ta­ne zá­stup­cov pe­da­go­gic­kých za­mest­nan­cov, ro­di­čov, zria­ďo­va­te­ľa a štát­nych or­gá­nov.

  • Pred­sed­níč­ka: Mgr. Da­na Sý­ko­ro­vá
  • De­le­go­va­ní zá­stup­co­via: Mgr. Svet­la­na Bis­ku­pič Či­ke­lo­vá (ŠŠI), Mgr. Pet­ra An­tal (RÚŠS)


Prie­beh a kri­té­riá hod­no­te­nia
Vý­be­ro­vé ko­na­nie ma­lo ve­rej­nú časť (pre­zen­tá­cia kon­cep­cie) a ne­ve­rej­nú časť (hla­so­va­nie).


Pre­zen­tá­cia

  • kaž­dý kan­di­dát mal 15 mi­nút na pred­sta­ve­nie ví­zie roz­vo­ja ško­ly


Od­bor­ná dis­ku­sia

  • otáz­ky ko­mi­sie bo­li za­me­ra­né na le­gis­la­tí­vu
  • fi­nan­co­va­nie
  • in­teg­rá­ciu žia­kov
  • prá­cu s ľuď­mi
  • rie­še­nie špe­ci­fic­kých po­trieb ško­ly


Hod­no­te­né vlast­nos­ti

  • od­bor­nosť
  • mo­rál­ne vlast­nos­ti
  • kre­a­ti­vi­ta
  • ko­mu­ni­kač­né schop­nos­ti
  • pred­po­kla­dy pre tí­mo­vú prá­cu


In­ci­dent na vý­be­ro­vom ko­na­ní

  • po­čas pre­zen­tá­cií doš­lo k na­ru­še­niu
  • bo­lo zo stra­ny ve­rej­nos­ti
  • šlo o hluč­né za­pi­so­va­nie na po­čí­ta­či
  • fo­te­nie do­ku­men­tov oso­bou
  • oso­ba pô­vod­ne od­mie­ta­la pod­pí­sať vy­hlá­se­nie o ml­čan­li­vos­ti


Zá­ver a uzne­se­nie
Ra­da ško­ly skon­šta­to­va­la, že vý­be­ro­vé ko­na­nie pre­beh­lo v sú­la­de so zá­ko­nom. Na zá­kla­de jed­no­znač­né­ho vý­sled­ku hla­so­va­nia bol Mgr. Pe­ter Tóth ofi­ciál­ne na­vr­hnu­tý zria­ďo­va­te­ľo­vi na vy­me­no­va­nie do fun­kcie ria­di­te­ľa.


Mi­chal Vl­ček, sta­ros­ta Vaj­nôr

Pán Tóth pre­šiel vý­be­ro­vým ko­na­ním veľ­mi pre­sved­či­vo. Svo­jím prí­stu­pom, dô­ra­zom na roz­voj ško­ly, jas­nou ví­zi­ou a re­špek­tom k ľu­ďom zís­kal pod­po­ru Ra­dy ško­ly a uká­zal, že je pri­pra­ve­ný pre­vziať tú­to zod­po­ved­nú úlo­hu.

Gra­tu­lu­jem mu k úspe­chu a že­lám mu ve­ľa ener­gie, tr­pez­li­vos­ti a dob­rých roz­hod­nu­tí na všet­ky vý­zvy, kto­ré pred ško­lou sto­ja. Viem, že ria­diť ško­lu nie je len o pre­vádz­ke a pa­pie­roch, je to pre­dov­šet­kým o hod­no­tách, pod­po­re uči­te­ľov, bez­peč­nom pro­stre­dí pre de­ti a o fé­ro­vej ko­mu­ni­ká­cii s ro­dič­mi.

Ako mest­ská časť chce­me byť sta­bil­ným par­tne­rom, kto­rý ško­le po­má­ha rásť, mo­der­ni­zo­vať sa a udr­žať si kva­li­tu, kto­rú ro­di­čia vo Vaj­no­roch dl­ho­do­bo oce­ňu­jú. Na­šim spo­loč­ným cie­ľom je jed­no­du­chá vec: Ško­la, do kto­rej cho­dia de­ti s ra­dos­ťou, kde sa roz­ví­ja­jú ta­len­ty a kde vzni­ka­jú pev­né zá­kla­dy do ži­vo­ta.

Pá­no­vi Pet­ro­vi Tót­ho­vi pra­jem úspeš­ný štart do no­vej ka­pi­to­ly a veľ­mi sa te­ším na spo­lu­prá­cu, kto­rá bu­de prí­no­som pre žia­kov, uči­te­ľov, ro­di­čov.



Ško­lou otrias­la kau­za ši­ka­no­va­nia


Prí­pad je zo sep­tem­bra 2023, ke­dy ma­lo údaj­ne dôjsť k ši­ka­no­va­nia mlad­ších žia­kov star­ší­mi na to­ale­tách. Ško­lá­ci z pr­vé­ho a dru­hé­ho stup­ňa ich ma­li po­čas opráv bu­do­vy zlú­če­né. Na prob­lém upo­zor­ni­la mat­ka dru­há­ka, pre­to­že syn mal strach ísť do ško­ly. Na so­ciál­nych sie­ťach sa po­tom za­ča­li ší­riť in­for­má­cie o ďal­ších prí­pa­doch ši­ka­no­va­nia.


Prí­pad rie­šil do­slu­hu­jú­ci ria­di­teľ Ti­bor Král, je­ho zá­stup­ky­ne pre pr­vý a dru­hý stu­peň, Ža­ne­ta Ba­ní­ko­vá a Mag­da­lé­na Voj­těcho­vá i sta­ros­ta mest­skej čas­ti Mi­chal Vl­ček.



In­ci­dent na to­ale­tách a bez­pro­stred­ná re­ak­cia

  • po­sled­ný sep­tem­bro­vý týž­deň 2023
  • ne­vhod­né sprá­va­nie star­ších žia­kov vo­či mlad­ším
  • po­čas pre­stav­by ško­ly, ke­dy bo­li to­ale­ty do­čas­ne spo­loč­né


For­my sprá­va­nia

  • za­my­ka­nie na to­ale­tách
  • dr­ža­nie dve­rí
  • úde­ry do bru­cha
  • vul­ga­riz­my
  • po­smeš­ky


Dr­ža­li žia­ka z ok­na za no­hy?

  • me­dia­li­zo­va­nú in­for­má­ciu ne­po­tvr­di­la in­špek­cia
  • pop­re­li ju aj žia­ci v do­taz­ní­koch


Ako re­a­go­va­la ško­la

  • roz­de­li­li to­ale­ty pod­ľa roč­ní­kov
  • zin­ten­zív­ni­li do­zor na chod­bách a so­ciál­nych za­ria­de­niach
  • zais­ti­li osob­né náv­šte­vy ria­di­te­ľa a psy­cho­lo­gič­ky v dot­knu­tých trie­dach (2.B, 2.C)



Pri­ja­té opat­re­nia a spo­lu­prá­ca
Ško­la ak­ti­vo­va­la vnú­tor­né aj von­kaj­šie me­cha­niz­my na upo­ko­je­nie si­tu­ácie.


    Ob­lasťRe­a­li­zo­va­né kro­ky
    Ko­mu­ni­ká­ciaIn­for­mo­va­nie cez Edu­Pa­ge
    os­ve­ta o os­tra­kiz­me a ši­ka­ne pre ro­di­čov.
    Od­bor­ná po­mocIn­ten­zív­na spo­lu­prá­ca
    s Cen­trom po­ra­den­stva a pre­ven­cie (CPP)
    me­diá­cie, roz­ho­vo­ry.
    Diag­nos­ti­kaIden­ti­fi­ká­cia ak­té­rov ne­vhod­né­ho sprá­va­nia
    ná­sled­né vý­chov­né po­ho­vo­ry.
    Pod­po­raPri­sľú­be­nie fi­nan­co­va­nia no­vej po­zí­cie
    so­ciál­ne­ho pe­da­gó­ga zria­ďo­va­te­ľom.



    Vý­sled­ky pries­ku­mu me­dzi žiak­mi
    In­špek­cia re­a­li­zo­va­la ano­nym­ný do­taz­ník u 218 žia­kov 4. – 9. roč­ní­ka a roz­ho­vo­ry so 151 žiak­mi 1. – 3. roč­ní­ka.


    Po­cit bez­pe­čia

    • 85,78 % žia­kov sa v ško­le cí­ti bez­peč­ne a dob­re


    Dô­ve­ra v uči­te­ľov

    • 68,35 % žia­kov si mys­lí, že uči­te­lia rie­šia ne­vhod­né sprá­va­nie spra­vod­li­vo


    Ko­mu sa žia­ci zdô­ve­ria

    • ro­dič (44,95 %)
    • tried­ny uči­teľ (27,06 %)
    • spo­lu­žiak (21,56 %)


    Ne­ga­tív­ne ja­vy

    • žia­ci po­tvr­di­li čas­té vy­ru­šo­va­nie na ho­di­nách (87,61 %)
    • vy­smie­va­nie sa me­dzi spo­lu­žiak­mi po­čas pre­stá­vok





    Zá­ve­ry in­špek­cie

    Štát­na škol­ská in­špek­cia zhod­no­ti­la prí­stup ško­ly k si­tu­ácii ako adek­vát­ny.


    Kľú­čo­vé zis­te­nie

    • ško­la ma­la vy­tvo­re­ný funkč­ný sys­tém pre­ven­cie
    • prob­lém ne­spô­so­bi­lo zly­ha­nie pe­da­gó­gov
    • ale ne­šťast­ná zho­da okol­nos­tí (pre­stav­ba, sties­ne­né pries­to­ry)
    • ná­sled­ná ne­kon­tro­lo­va­ná me­dia­li­zá­cia na so­ciál­nych sie­ťach


    Vplyv von­kaj­ších fak­to­rov

    Sprá­va­nie žia­kov sa pod­ľa ŠPT zhor­ši­lo po pan­dé­mii (chý­ba­jú­ca so­cia­li­zá­cia, ag­re­sív­nej­šia ko­mu­ni­ká­cia).

    Ko­neč­ný ver­dikt

    • ško­la pri­ja­la opat­re­nia be­z­od­klad­ne
    • si­tu­áciu mo­ni­to­ro­va­la
    • v ča­se in­špek­cie bo­la at­mo­sfé­ra v ob­jek­te po­koj­ná a sta­bi­li­zo­va­ná



    (Vaj­no­ry, Mi­chal Vl­ček, ŠŠI, BA24)

        Komentáre

        ---