Výstavba úseku cyklotrasy v Zálesí je dokončená. Úsek dlhý približne 1,1 km spája Malinovskú cestu s hranicou katastra Mosta pri Bratislave. V budúcnosti má vzniknúť súvislé cyklistické prepojenie z bratislavskej Vrakune až do Malinova. (BSK)

Výstavba úseku cyklotrasy v Zálesí je dokončená
- cca 1,1 km
- realizoval Bratislavský samosprávny kraj
- spája Malinovskú cestu III/1083
- s hranicou katastra Mosta pri Bratislave
- v budúcnosti má vzniknúť súvislé cyklistické prepojenie
- z bratislavskej Vrakune až do Malinova
Juraj Droba
predseda BSK
„V kraji budujeme nosnú vetvu cyklotrás, na ktorú sa budú napájať trasy jednotlivých obcí. Cieľom tohto veľkého cykloprojektu je integrovať cyklodopravu ako neoddeliteľnú súčasť dopravného systému v Bratislavskom kraji. Prvý kilometrový úsek cyklotrasy v Zálesí je hotový. Kolaudácia by mala prebehnúť do konca mája. Zároveň hľadáme financie na ďalšie etapy.“
Sčasti nanovo vyprojektovaný je úsek z Vrakune do Mosta pri Bratislave
- napojí sa na existujúcu cyklotrasu vo Vrakuni na Ihličnatej ulici
- trasa vedie po pravom brehu Malého Dunaja
- prechádza popod diaľnicu D4
- na konci mostom na druhú stranu Malého Dunaja
- trasa sa v km 2,4 napojí na pôvodnú
- už naprojektovanú trasu
- bude pokračovať mostom ponad rameno Malého Dunaja
- priľahlým lesom
- popri poľnohospodárskom poli
- k hranici katastra obce Zálesie
- dĺžka celého úseku má byť približne 3,2 km
- projekt momentálne prechádza prípravou na povoľovacie procesy

V príprave je aj lávka medzi Zálesím a Malinovom
- bude spájať oba brehy Malého Dunaja
- lávka je naprojektovaná v spolupráci s odborníkmi
- z ČVUT a Kloknerovho ústavu v Prahe
- bude to betónová konštrukcia
- z vysokopevnostného UHPC betónu
- bude doplnená o prírodné drevené prvky
- celý úsek končí na hranici katastra obce Malinovo
- pokračovanie pripravuje obec Malinovo
- na tento úsek má už BSK právoplatné územné rozhodnutie
Juraj Droba
predseda BSK
„Tieto cyklotrasy nie sú len rekreačným spojením, ale stávajú sa kľúčovou súčasťou strategického Plánu udržateľnej mobility BSK. Ten si kladie za cieľ do roku 2050 upraviť pomer individuálnej automobilovej dopravy a verejnej dopravy z aktuálnych 73 : 27 na 50 : 50. Vďaka tomu bude doprava v kraji ekologickejšia a obyvateľom zjednoduší denné dochádzanie za prácou, do škôl či za službami.“
(BKS, BA24)